De vrijwilliger is geen professional, maar heeft wel informatie nodig over de cliënt. Alleen dan kunnen ze hun werk goed uitvoeren. Houdt ze daarom op de hoogte van alles wat belangrijk kan zijn. Anderzijds kunnen zij hun kennis en ervaringen met jou delen. De vrijwilliger kent de cliënt en naasten op een andere manier dan jij. Zij ondernemen activiteiten met ze en hebben meer tijd voor een goed gesprek. Je kunt deze informatie dus ook goed benutten. Vraag daarom ook naar hun ervaringen.
Dit kan je zelf doen om vrijwilligers te informeren:
Meer weten over het WIFA-model, kijk hier.
Over ieder onderdeel van het WIA-model is een artikel met praktische tips op de website te vinden.
Heb je nog andere tips voor het samenwerken met vrijwilligers? Deel ze hieronder!
Bron: Zorg voor beter
Zelfredzaamheid van jouw cliënt vergroten
Omgaan met technologie
Omgaan met cliënten
Goed in gesprek!
In gesprek met leidinggevenden
Ontwikkeling
Samenwerken met collega’s
In gesprek met cliënten
Ongewenst gedrag. Hoe is dit te voorkomen?
In gesprek met cliënten
Omgaan met cliënten
Ik wil mezelf ontwikkelen
Ontwikkeling
Ik wil werken met technologie
Omgaan met technologie
Ontwikkeling
Werkplezier